Wi-Fi az autóban akár tíz eszköz kiszolgálására is

A Ford alkatrész részlege halad a korral és innovatív megoldásokat alkalmaz a gyártás során. Ennek köszönhetően döntés született, hogy a Fordokba beépített modem kerül, amely tíz eszköz csatlakoztatását teszi lehetővé.

A Ford alkatrész fejlesztési mérnökei együttműködik a Vodafone vállalattal, hogy az új FordPass Connect beépített modemen és WiFi-hotspoton keresztül 4G LTE kapcsolatot biztosíthasson a járművek számára Európában.

A FordPass Connect modem és a FordPass alkalmazás segítségével az autósok gyakorlatilag a világ bármelyik pontján tartózkodva nyithatják-zárhatják járművük ajtaját, ellenőrizhetik az üzemanyag- és olajszintet, a guminyomás érzékelő szenzor (TPMS) által küldött abroncsnyomást, az akkumulátor töltöttségi szintjét, de még azt is, ha megszólal a riasztó. E számos lényeges információ mellet talán az egyik legfontosabb, hogy a gépjármű megjeleníthető egy térképen ahol a pillanatnyi tartózkodási helyet lehet lekérdezni. A Live Traffic szolgáltatás valós idejű forgalmi információi révén pedig elkerülhetők a forgalmi dugók.

A FordPass Connect révén a SYNC platform az eddigi készülék-központúság helyett ezentúl felhő-központú lesz. A FordPass Connect Wi-Fi-kapcsolatával - amit a Vodafone biztosít - a gyerekek utazás közben filmeket nézhetnek, zenét hallgathatnak, a felnőttek pedig internetes tartalmak mellett, ha arra van igény akár az autóban is dolgozhatnak, hiszen bárhol járnak is, könnyen hozzáférhetnek a vállalati információs forrásokhoz.

Európában az internetes kapcsolat fontosabb, mint valaha. A Ford alkatrész fejlesztői a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatták be az új FordPass Connect technológiát, ahol arra is fény derült, hogy a Vodafone már több mint tíz éve dolgozik együtt a Forddal, és a két szervezet adottságainak egyesítésével most arra összpontosítanak, hogy megoldást találjanak az autósok és utasaik globális mobilitására.

A Ford a Vodafone globális előfizetői moduljának (SIM) és a Dolgok Internete (IoT) platform használatával magasabb szintű biztonsági, vagyonvédelmi, diagnosztikai és szórakoztató szolgáltatásokat biztosít majd autóiban az egész kontinensen, megfelelve az új, szigorú EU-szabályozásnak.

A Ford kínálatában már 2012 óta szerepel a SYNC rendszert kiegészítő vészhelyzeti segélyhívás. Ha olyan baleset történne, amely a légzsák nyitásával vagy az üzemanyag ellátás blokkolásával jár, az alkatrész segítségével a rendszer a Bluetooth-hoz kapcsolt mobiltelefont használva segít az utasoknak segítséget hívni az adott országban beszélt nyelven. A vészhelyzeti segélyhívó rendszer megadja a jármű helyzetét, hogy a mentőszolgálat operátora egyszerűbben küldhessen segítséget a helyszínre.

A Ford alkatrész fejlesztői úgy határoztak, hogy most a beépített modemmel is hasonló szolgáltatást kínál: az eCall szolgáltatás egy baleset után automatikusan vészhelyzeti segélyhívást indít, közölve a mentőszolgálattal a baleset pontos helyszínét – függetlenül attól, hogy a vezető eszméleténél van-e, vagy sem.*

* Azokhoz a modellekhez, amelyekben nincs FordPass Connect, a márka továbbra is a Vészhelyzeti Segélyhívás rendszert ajánlja.

Bejelentkezés