Weboldalunk a jobb felhasználói élmény biztosítása érdekében cookiekat használ. A weboldal használatával Ön beleegyezik az ilyen adatfájlok fogadásába és elfogadja a cookie kezelésre vonatkozó irányelveket. (Adatkezelési tájékoztató)
2014-ben Európában a halálos kimenetelű közúti balesetek áldozatainak egyötöde volt gyalogos, és azok fele sötétedés után szenvedett balesetet. Ez a szám inspirálta lépésre a Ford mérnökeit, akik az alkatrész üzletággal közösen kidolgozták a továbbfejlesztett Gyalogosészlelő technológiát, ami immár éjszaka is megbízhatóan működik.
Az alkatrész fejlesztést végző csapat sötétben tesztelte a rendszert, egy zárt pályán életnagyságú próbabábukat helyezve az autók útjába, majd utána zsúfolt nagyvárosokban, többek közt Párizsban és Amszterdamban is próbára tették a technológia működését.
A gyalogosészlelés funkciót két alkatrész beépítése biztosítja. Egyrészt a szélvédő mögött elhelyezett kamera, másrészt a lökhárítóba épített radar. Ezen alkatrészek jelei kerülnek feldolgozásra, majd ezeket a rendszer összeveti az alkatrész memóriájában tárolt “gyalogos alak” adatbázisával. Ennek segítségével tudja megkülönböztetni az embereket például a fatörzsektől vagy az útjelző tábláktól.
Az alkatrész kamerája több, mint 30 képet közvetít másodpercenként. Az élőkép és a széles látószög segítségével a rendszer még éjszaka is képes felismerni a gyalogosokat, amikor csak az autó fényszórója világítja meg őket. Ha a biztonsági alkatrész rendszer gázolásveszélyt érzékel, először fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Ha az autós erre nem reagál, a berendezés automatikusan aktiválja a fékeket. A továbbfejlesztett gyalogosészlelés funkció még idén megjelenik az új generációs Ford Fiesta modellben.
Gyakorlati jó tanácsok az éjszakai vezetéshez: