Erőtől duzzadó új generáció mutatkozott be Goodwoodban

Október 16 és 18-a között a Goodwood SpeedWeek alkalmával a Ford a világ virtuális nagyközönsége előtt feltárja a vállalat legújabb sorozatgyártású és prototípus izomautóinak teljes potenciálját, és először állítja reflektorfénybe Európában a Mustang Mach‑E 14001 és a Puma ST modelleket.

A tisztán elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket hatásosan bemutató, több mint 1400 lóerős, egyedi építésű Mustang Mach-E 1400 is ott lesz a Goodwood Motor Circuit versenypályán, és az autó volánjánál a motorsport-bajnok Vaughn Gittin Jr, az RTR Vehicles alapítója és profi látványpilóta ül majd.

Az új Puma ST az első Ford Performance SUV az európai piacon; az autó olyan kifinomult sporttechnológiákat rejt, mint a szegmensben egyedülálló részlegesen önzáró differenciálmű (LSD), a szabadalmaztatott erővektor szabályozású rugók és az Eco beállítástól a Versenypálya beállításig szabadon választható üzemmódok.

A Ford emellett izgalmas híreket oszt meg október 16-án a Goodwood SpeedWeek közönségével és az izomautók legnagyobb európai rajongóival.

“Izgalmas napok ezek a Ford Performance számára. Az olyan projektekkel, mint a Mustang Mach-E 1400 végre megmutathatjuk, hogy az elektromos hajtás egészen új dimenziókat képes megnyitni a vezetés élményében, ugyanakkor vásárlóink megcsodálhatják a Puma ST elérhető árú, a hétköznapokban is élvezetesen használható teljesítményét,” nyilatkozta Stefan Muenzinger, a Ford Performance európai igazgatója.

Az egyszeri alkalommal megrendezett Goodwood SpeedWeek hatásosan elegyíti a Goodwood Festival of Speed és a Goodwood Revival legizgalmasabb elemeit, online adásban osztva meg a nézőkkel a versenypálya eseményeit.

Nagyfeszültség

Az egyedi építésű Mustang Mach-E 1400 hihetetlenül látványosan bizonyítja, micsoda teljesítményt lehet kihozni a Ford tisztán elektromos hajtásláncaiból.

A Mustang Mach-E 1400 megszületéséhez 10.000 órányi együttműködésre volt szükség a Ford Performance és az RTR szakemberei között; ennyi munka árán sikerült áthidalni azt a szakadékot, ami az elektromos autók valódi képességeit elválasztja a vásárlók elképzeléseitől.

Most a Goodwood SpeedWeek résztvevői is meggyőződhetnek arról, mire képes valójában ez a technológia, annál is inkább, mert a Drift Futamban az RTR alapítója, Vaughn Gittin Jr. áll majd rajthoz a géppel.

A Mustang Mach-E 1400-ast hét elektromotor hajtja 1419 lóerővel, és a motorokat közös hajtótengely köti össze a differenciálművekkel, így rengeteg beállítási lehetőség kínálkozik a különböző terhelésekhez – attól függően, hogy az autó egy drift-futamon vagy egy sebességi versenyen lép pályára

A hátsókerékhajtás, az összkerékhajtás és az elsőkerékhajtás egyaránt beállítható, a vonóerő pedig egyenlő arányban megosztható az első és a hátsó tengelyek között, de akár teljes egészében is átirányítható valamelyik tengelyre. 257 km/órás tempónál az autóra több mint 1000 kg leszorító erő hat.

“Egy ilyen gépet vezetve mindent újragondol az ember, amit eddig a teljesítményről és a forgatónyomatékról hitt,” mesélte a motorsport-bajnok Vaughn Gittin Jr. “Az élmény semmihez sem fogható… talán csak egy brutális hullámvasúthoz tudnám hasonlítani.”

Színre lép a Puma ST

Az új Puma ST a Ford első olyan európai SUV-modellje, amely ugyanúgy megállja a helyét egy versenypályán, mint a családi kirándulásokon; az autó magasra helyezi a lécet a kompakt SUV-k menetdinamikája terén, miközben a kategória legjobb csomagterét kínálja.

A hajtásról egy 200 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motor2 gondoskodik, amivel a Puma ST 6,7 másodperc alatt gyorsít álló helyből 100 km/órás sebességre. A tökéletesített futóműben egyedi, 50 százalékkal merevebb csatoló rudat találunk, a normál Puma modellhez képest 25 százalékkal gyorsabb lett a kormányreakció, és a fékek is 17 százalékkal nagyobb méretűek. Speciális fejlesztésű Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsok segítenek kiaknázni az agilis Ford SUV menetdinamikáját.

A látványos fényezésekkel, többek közt Mean Green árnyalatban is megrendelhető autó eleve sportos stílusát extrém ST dizájn-elemek teszik még karakteresebbé, például az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő, ami közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt.

A kimagasló menetteljesítmények ellenére az ST változat kifejezetten praktikus, a mindennapok során is jól használható autó; erről olyan innovatív megoldások gondoskodnak, mint a csomagtérpadló alatti MegaBox, ahol jól elférnek versenypályán használatos sisakok, cipők és kesztyűk.

“A Puma ST fejlesztésekor az volt a legfontosabb szempont, hogy ugyanolyan izgalmas és erős legyen, mint a többi ST-modell, de a Puma praktikuma se csorbuljon,” mondta el Muenzinger.

STARD Ford Fiesta ERX

Goodwoodban a Drift Futamon rajthoz áll a STARD Ford Fiesta ERX is, bemutatva, hogy a tisztán elektromos hajtás sokféle motorsport-szakág számára tartogat még meglepetéseket.

A Fiesta ERX egy elektromos hajtású rallycross versenygép, amit a Fiesta ST alapjaira építettek a STARD rally-specialistái, méghozzá a FIA Rally Világbajnokság ‘Projekt ERX’ szabályrendszere alapján.

A három elektromotor több mint 600 lóerőnyi teljesítményt és több mint 1000 Nm forgatónyomatékot ad le, amit négykerékhajtási rendszer és (mindkét tengelyen) kétfokozatú váltómű továbbít a kerekekhez, 1,8 másodperc alatt katapultálva a gépet 100 km/órás sebességre, majd tovább gyorsítva egészen a 240 km/órás végsebességig. A World RX szabályrendszernek megfelelően a Fiesta ERX versenykész kivitelben megvásárolható.

A rajongók kedvence: a Ford GT

A Ford GT szupersportkocsi is visszatér Goodwoodba, hogy megvillantsa erejét a Michelin Szupersportkocsi Futamon. Az autót a Le Mans 24 órás futam egyik korábbi pilótája, Richard Westbrook vezeti majd.

A Ford GT országúti változata kis tömegű karbonszálas és alumínium futóművel, karbonszálas karosszériaelemekkel, aktív aerodinamikai rendszerekkel és kettős turbótöltésű, V6-os EcoBoost motorral3 készül. Az autó teljesítménye 655 LE, forgatónyomatéka 750 Nm, végsebessége pedig 347 km/óra.

# # #

1 A Mustang Mach-E 1400 egy bemutató célra épített prototípus, ami nem kapható kereskedelmi forgalomban.

2 A Puma ST várható legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 6,0 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 134 g/km az NEDC-mérések szerint (WLTP: 6,9 l/100 km és 155 g/km). Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás hivatalos adatait az értékesítés megkezdéséhez közelebbi időpontban teszi közzé a Ford.

3 A Ford GT legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 14,9 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 350 g/km az NEDC-mérések szerint.

Bejelentkezés