Weboldalunk a jobb felhasználói élmény biztosítása érdekében cookiekat használ. A weboldal használatával Ön beleegyezik az ilyen adatfájlok fogadásába és elfogadja a cookie kezelésre vonatkozó irányelveket. (Adatkezelési tájékoztató)
Az emberek egészségmegőrzésében, illetve gyógyításában nagy jelentősége van a korábbi diagnózisok pontos ismeretének. Ezt szolgálják az egészségügyi „kartonok”, amikben minden fontos kórelőzményt megtalálnak a szakorvosok. Ugyanez az autókra is elmondható, hiszen minden márkakereskedésben történő szervizelés esetén bejegyzés készül az autó szervizkönyvébe. Míg az egészségügyben épp most történik a „kartonok” elektronikus nyilvántartásra való cseréje, úgy az autóiparban az autók szervizelésének elektronikus nyilvántartása már elterjedtebb gyakorlat.
Az autókhoz régóta tartozik papír alapú szervizkönyv, aminek a megbízhatósága nem minden esetben 100%-os. Az ebből eredő problémák elkerülése érdekében az autógyártók közül elsőként a Ford vezette be a Digitális Szervizbejegyzési Rendszerét (DSR). A DSR-ben a személyautók és a haszongépjárművek karbantartását és javítását rögzítik a Ford márkaszervizek kiválóan képzett szakemberei. Az új megoldással a nyomtatott szervizfüzetbe gyűjtött pecsétek helyett az online adatbázis igazolja a kötelező karbantartások és egyéb munkák megtörténtét.
Egy autó élettartamára a használat módja mellett – sőt, még némileg ezt is ellensúlyozni képes módon – a karbantartások gyakorolják a legnagyobb hatást. Ezek nyilvántartása legalább annyira fontos, mint az emberek egészségi állapotának pontos ismerete. Természetesen az adatok biztonsága elsődleges, így a DSR ezen a téren is a legmagasabb színvonalat képviseli és a papír alapú szervizkönyvvel szemben hamisíthatatlan.
Amíg valakinek csak egyetlen autóra kell odafigyelnie, addig még van esélye arra, hogy minden esedékes, vagy szükségessé váló karbantartási, javítási munkát időben elvégeztessen. De akinek több autója van, annak lehetséges, hogy az előírt karbantartásokra való odafigyelés is kívül esik a komfortzónáján. Számukra is, illetve a több autót üzemeltető vállalkozások számára jelent nagy segítséget, ha az élet sok más területéhez hasonlóan az „okos” eszközök és alkalmazások leveszik ezt a terhet a vállukról.
A DSR-ben minden olyan karbantartási, javítási művelet megtalálható, melyet egy Fordon a márkaszervizben elvégeznek.
Kroneraff István, használtautó kereskedő szerint a használtpiaci árban az eltérés átlagosan 10%-30% között van a szervizkönyves autók javára, de típustól, évjárattól, kilométertől függően lehet akár sokkal több is. Egy öregebb autó, amelyikben az átlagtól kirívóan kevesebb kilométer van, és ezt szervizkönyvvel, leinformálhatóan lehet igazolni, valamint az állapota is olyan, akár 40-50%-kal is drágább lehet, mint a kínálat alsó-, középső árkategóriába tartozó autók. Egy 15-20 éves autónál – amik Magyarországon a kínálat jelentős részét alkotják – ez a különbség akár 100% is lehet. Nem csak az árra van hatással az igazolható szerviztörténet, hanem magára a tranzakció létrejöttére is. Sokkan rövidebb idő alatt történik meg az adásvétel, mint egy ismeretlen előéletű autó esetében.
„A Ford méltán büszke világszínvonalú hazai márkaszerviz hálózatára. A 46magyarországi márkaszervizben több éve bevezetett szolgáltatást a tavalyi év során több mint 46 000 ügyfelünkvette igénybe.
Az első pozitív tapasztalatok megerősítették, hogy a Ford Digitális Szervizbejegyzési Rendszer a XXI. századi technológiát használva valódi értéket teremt ügyfeleinknek.” – mondta el Knaver Ferenc a Ford közép- és kelet-európai ügyfélszolgálati igazgatója.
„A Digitális Szervizbejegyzési rendszer használatával és a szükséges javítások elvégzésével nem csak az új autók kifogástalan állapota tarható fenn hosszabb ideig, de az autók üzemeltetési költsége is optimalizálható. Nem utolsó sorban pedig egy ilyen dokumentált szerviz történettel rendelkező gépjármű értéke is magasabb lesz, mikor értékesíteni szeretnénk”.- avat be a szakember.