Weboldalunk a jobb felhasználói élmény biztosítása érdekében cookiekat használ. A weboldal használatával Ön beleegyezik az ilyen adatfájlok fogadásába és elfogadja a cookie kezelésre vonatkozó irányelveket. (Adatkezelési tájékoztató)
A Puma SUV-ihletésű crossover-stílusát prémium kényelmi technológiákkal kiegészítő új Puma Titanium X modellben jelenik meg először a Ford levehető és mosható üléshuzata – aminek segítségével az autó tulajdonosai könnyen megőrizhetik a kabin újszerű állapotát –, valamint a szegmens első derékmasszírozó ülése.
A jármű alapfelszereltségében olyan technológiák szerepelnek, mint a vezeték nélküli okostelefon-töltő, a szegmensben elsőként kínált, kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó és a prémium B&O hangrendszer. A Puma Titanium X tervezői emellett exkluzív külső és belső stíluselemekkel is kiegészítették a modell egyébként is csábító dizájnját.
“A korábban bemutatott új Ford Puma ST-Line X modellhez hasonlóan a Puma Titanium X-nek is saját, jellegzetes karaktere van,” mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Az autó kivételes kényelmi technológiákat kínál alapáron, amelyek eddig inkább a nagyméretű felsővezetői limuzinokat jellemezték, most azonban a kompakt crossoverek vásárlói számára is elérhetővé váltak.”
Az új Ford Puma hatásosan egyesíti a lenyűgöző külső formaterv, a kategóriaelső csomagtér és a kifinomult mild hybrid hajtáslánc előnyeit.
Prémium szintű stílus és felszereltség
Az autó prémium szintű alapfelszereltsége a luxus új szintjét honosítja meg a kompakt crossoverek szegmensében, így a Puma Titanium X vásárlói páratlan kényelemben élvezhetik az autó magas üléshelyzetét és magabiztos vezetési élményét.
Az ülések huzata levehető és mosható; ez a családbarát megoldás lehetővé teszi, hogy a kárpitokból könnyű legyen kitisztítani az üdítő italok vagy a házi kedvencek nyomait, így az utastér mindig újszerű marad. A különféle színek és dizájnelemek közül válogatva a vásárlók a saját ízlésükhöz igazíthatják a kabin stílusát, és a cipzáras kárpitokat egyszerűen, akár egy kézzel is lehúzhatják az ülésről.
A Puma a szegmensben elsőként kínál derékmasszírozó első üléseket, amelyek az elfáradt izmok felfrissítésével kellemesebbé varázsolják az utazást. Az elektromosan állítható ülésekhez kínált, gombokkal kezelhető, hárompontos rendszerben nemcsak a masszázs erőssége állítható (három fokozatban), hanem a masszírozó mozgás iránya is. A támlába beépített felfújható elemekkel tökéletesen beállítható a hát felső, középső és alsó részének megtámasztása, hogy a vezető és az első utas kifogástalan kényelemben utazhasson.
A Puma Titanium X kormánykerekét bőrhatású anyag borítja, a műszerek körül és a műszerfalon fahatású dekorációs betétek láthatók, a belső ajtóburkolatokat pedig modern mintázatú szövetbetétek díszítik.
“Azt akartuk, hogy a Puma Titanium X kabinja hasonlóan hívogató és kényelmes legyen, mint tulajdonosai otthona, ezért olyan színeket, anyagokat és igényes kidolgozást alkalmaztunk, ami az otthoni környezetet idézi,” magyarázta el Sonja Vandenberk, a Ford Európa színekért és anyagokért felelős vezető dizájnere.
Vezeték nélküli okostelefon-töltő gondoskodik arról, hogy az autó utasai menet közben is mindig kapcsolatban maradhassanak a külvilággal, ráadásul ez a megoldás azt is lehetővé teszi, hogy a töltőkábel ne foglalja le a Puma két USB-portjának egyikét. A műszeregység alatt elhelyezett töltőpad automatikusan felismeri a kompatibilis készülékeket, és azonnal tölteni kezdi az akkumulátorukat.
A készülékek természetesen a vezeték nélküli töltés ideje alatt is Bluetooth-kapcsolatban maradnak a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerrel. A csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés egyszerű hangutasításokkal kezelhetők. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, amelyek felár nélkül rendelkezésre állnak, a zenék kifogástalan hangzásáról pedig az 575 wattos, 10 hangszórós B&O hangrendszer gondoskodik, amelynek dinamikus hangolása mindegyik ülésen prémium audioélményt biztosít.
Szintén az alapfelszereltség része a kétzónás Elektronikus Automatikus Hőmérséklet-szabályozás, az esőérzékelő ablaktörlő és a tolatóradar is.
Az új Puma Titanium X külső megjelenését úgy alakították ki a dizájnerek, hogy még karizmatikusabbá váljon a Puma egyébként is látványos formavilága. A Ford B-padlólemezének optimalizált tengely- és nyomtávja kiváló alapot biztosít az ideális SUV-arányok megteremtéséhez, amit hatásosan hangsúlyoznak ki az erőteljes sárvédők és a kerékjárati íveket kitöltő 18 colos, 10 küllős, Pearl Grey fényezésű exkluzív könnyűfém keréktárcsák.
A Puma mutatós orr-kialakításához jól illik a Titanium X modellváltozat méhsejtmintás hűtőrácsának ragyogó fekete fényezése és krómdíszítése; ugyanilyen dizájnt kaptak a ködfényszórók keretei is, amelyeket a funkcionális légfüggöny-beömlőkbe integráltak a tervezők.
A hátsó diffúzor és az alsó védőlemez metálszürke fényezéssel készül. A fűthető külső tükrök burkolata ugyanolyan színű, mint a karosszéria; a tükörborításban kapott helyet az irányjelző, valamint a kilépő fény is, ami az ajtók nyitásakor kapcsolódik be, megvilágítva az útfelületet.
Mild hybrid technológia
A Puma vásárlói az elsők közt élvezhetik a Ford kifinomult mild hybrid hajtásának előnyeit, amelynek magasabb teljesítménye és élénk gázreakciói alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is kategóriaelső menetdinamikáját kínálnak.
Az EcoBoost Hybrid technológia egy szíjhajtású, 11,5 kW teljesítményű integrált indítómotor/generátorral (BISG) egészíti ki a Puma 1,0 literes EcoBoost benzinmotorjának erejét. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.
A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.
A 125 és 155 lóerős változatokban kínált intelligens, önvezérlő mild hybrid rendszer kétféleképpen használhatja fel az akkumulátorban tárolt energiát. Az egyik mód a forgatónyomaték-helyettesítés, ami csökkenti a benzinmotor terhelését, és így (a WLTP-alapú mérések szerint) akár 9 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető; a másik mód pedig a forgatónyomaték-kiegészítés, ami még élvezetesebb vezetési élményt biztosít.
Technológia, ami magabiztossá tesz
Az alapáron kínált, vezetést segítő technológiák még kényelmesebbé, biztonságosabbá és kevésbé fárasztóvá varázsolják az autózást. Ilyen például a Sávtartó rendszer, amelynek működését tovább tökéletesíti az Útpadka Érzékelés, ami felismeri a határt az aszfaltozott útburkolat és a járhatatlan felületű padka között – még akkor is, ha ez a határvonal nem egyértelmű, mert a padka kavicsos vagy füves. A rendszer finom kormányzási nyomatékkal akadályozza meg, hogy az autó lesodródjon az úttestről.
A Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer felfedezi az úton vagy az úttest közelében tartózkodó embereket, illetve azokat is, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát. A Ford mérnökei arra tervezték a rendszert, hogy csökkentse bizonyos frontális ütközések súlyosságát (más járművekkel és gyalogosokkal egyaránt), illetve hogy segítségével a vezető akár teljesen el is kerülhesse az ütközést. A Pumába már a technológia továbbfejlesztett változatát építették be, amely a szélesebb látószögű kamera révén jobban nyomon tudja követni a gyalogosok mozgását.
A Stop & Go funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávközép funkció ugyanolyan hasznos az országúton, mint az araszoló városi forgalomban. A felszereltség része az új Vészhelyzet Előrejelzés is, ami a FordPass Connectbeépített modem segítségével tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől.
“A Puma annyi technológiát kínál, ami példátlan ebben a szegmensben,” vélekedett Norbert Steffens, a Puma programvezető főmérnöke. “A vezeték nélküli töltőtől kezdve a Stop & Go technikáig minden megoldásunk azt szolgálja, hogy a Puma észrevétlenül, mégis tökéletesen szolgálja tulajdonosát.”
Innovatív és praktikus
A Puma lenyűgöző stílusához hibátlan praktikum társul; ennek egyik legfontosabb eleme a mindennapos pakolási problémákra gyakorlatias megoldásokat kínáló, innovatív kialakítású csomagtér, amely a kategória legnagyobb, 456 literes térfogatával büszkélkedhet.
A rugalmasan alakítható csomagtartóban – a második üléssort síkba döntve – kényelmesen elfér egy 112 cm hosszú, 97 cm széles és 43 cm magas doboz. A praktikus rakodási lehetőségek nemcsak kielégítik, hanem túl is szárnyalják a vásárlók elvárásait; jó példa erre az új Ford MegaBox, ami mély és sokoldalúan használható teret kínál, amelybe két golftáska is beleállítható.
Ha a MegaBox fedelét lezárják, akkor a rekesz jó szolgálatot tehet a piszkos sportruházat vagy a sáros gumicsizmák szállításánál. A szintetikus anyaggal bélelt, és alul leengedő dugóval kiegészített Ford MegaBox vízzel is könnyen tisztítható.
A csomagok ki- és bepakolást nagyon megkönnyíti, hogy a Ford a szegmensben most először kínál kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót, aminek a nyitásához elég, ha az ember meglendíti a lábát a hátsó lökhárító alatt. Ráadásul mindezt egy innovatív kalaptartó is kiegészíti, ami automatikusan elmozdul, hogy akadálytalanul hozzá lehessen férni a rakodótérhez.
“A fejlesztés során arra törekedtünk, hogy minden eddiginél praktikusabb autót tervezzünk – méghozzá kompakt méretekben,” mondta el Steffens. “A Puma egyedi Ford MegaBox megoldása és kalaptartója jó példa arra az innovatív szemléletre, amivel a Puma Titanium X exkluzív és vonzó stílusának csorbítása nélkül is rugalmasan alakíthatóvá formáltuk a csomagteret.”