Weboldalunk a jobb felhasználói élmény biztosítása érdekében cookiekat használ. A weboldal használatával Ön beleegyezik az ilyen adatfájlok fogadásába és elfogadja a cookie kezelésre vonatkozó irányelveket. (Adatkezelési tájékoztató)
A Ford immár kilencedik éve könyvelhet el folyamatos növekedést az értékesített új gépjárművek számát illetően Magyarországon
A tavalyi év főként a haszonjárművek piacán bizonyult rendkívül sikeresnek a Ford Magyarország számára, hisz 7599 db kishaszongépjármű értékesítésével 29 % piaci részesedéssel a piac csaknem egyharmad részét tudhatja magáénak az amerikai márka
A személyautók és haszongépjárművek összesített piacán 23327 gépjármű forgalomba helyezésével, 12,67% piacrészesedéssel 2019-ben a Ford szerezte meg a második helyet
2020-tól a Ford Magyarország ügyvezető igazgatói székében Szamosi Viktort Szabó Attila váltja fel.
A 2019-es esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások 15,5% százalékkal növekedtek Magyarországon, és túlszárnyalták a 184 ezres össz. darabszámot*. A kiváló iparági eredményekhez a Ford személy, és kishaszonjármű modelljei kimagasló mértékben járultak hozzá. A Ford 2019-ben 18 százalékos eladásnövekedésével húzta fel a piac eredményeit. A márka a második helyen zárt az összesített eladásokat tekintve 23327 eladott személy- és haszongépjárművel.
A személyautó szegmensben a Ford megőrizte második helyét 15728 darab regisztrált személyautóval megtartva 10 százalékos piaci részesedését a szegmensben köszönhetően annak, hogy a 2018 bevezetett 10 új vagy teljesen megújult modell mellett 2019-ben is számos új modellt mutattak be Magyarországon.
A hazai legnagyobb szegmens, a piac 37,6 százalékát kitevő SUV kategória előkelő 2. helyén a Ford áll mely szegmensben a kifutó Kuga az Ecosporttal és nagy méretű Edge modellekkel kiegészülve 5344 darabbal 9 százalékot tudhat magáénak.
Az felső-közép kategóriában versenyző Mondeo is szép sikereket könyvelhetett el tavaly, majd 13 százalékkal növelve értékesítését elsősorban a várva várt Mondeo Hybrid kombi változatának köszönhetően.
2019 tartogatott meglepetéseket a Focus modelleknél is, a népszerű modellből 2838 darab talált gazdára és megérkezett a Focus crossover Active és a csúcsmodell, a 280 lőerős Focus ST is.
A tavalyi év második féléve érezhető fellendülést hozott az úgynevezett MPV szegmensben is,
részben a Nagycsaládos 7 üléses progarmnak köszönhetően. A szegmensben az értékesítés 64 százalékkal nőtt és összesen 1425 Ford S-Max, Galaxy, Tourneo Connect és C-Max talált gazdára.
A 7 üléses kampány legnépszerűbb modellje a Fordnál a S-Max és a Tourneo Custom kisbusz lett, az előbbi 109 százalékkal, (322 db) utóbbi 119 százalékkal 1720 darabbal szárnyalva túl a 2018-as értékesítési darabszámokat.
A Ford a kishaszonjármű szegmensben 7599 eladott kishaszongépjárművel lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 29 százalékát jelenti, tehát elmondható, hogy tavaly közel minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt. 2019-ben a Ford a pick-up szegmensben ismét domináns első helyett szerzett 2653 darabbal, közel 45 százalékos piaci részesedéssel. A szegmensben egyedülálló újdonsága a májusban bemutatott Ford Ranger Raptor Performance Pick-up, mely terepképességét ultra-erős alváz, egyedi futómű és gumiabroncs, 213 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú EcoBlue motor, 10 fokozatú automata sebességváltó, valamint Terepvezérlési Rendszer javítja. 2778 darab Ford Transit és 1084 Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is.
A Ford a mai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy 2020 januárjától új ügyvezető igazgató veszi át Ford Magyarország irányítását Szamosi Viktortól, aki az un. Ford Európai Direkt piacok (CEE Régió) operatív igazgatójaként folytatja pályáját.
Szabó Attila személyében az új ügyvezető igazgató a magyar mellett a cseh piacért is felelős regionális ügyvezető lesz. Szabó Attila korábban a Ford román leányvállalatát vezette sikeresen, ezt megelőzően a Ford szentendrei székhelyű európai árazási központjának managere volt, ahol a Szentendrén működő regionális irodában európai árszabási managerként a szervezet egyik legnagyobb létszámú, Európa összes piacát kiszolgáló árazási csapatát irányította.
“Örömmel várom ezt az új kihívást, és hogy végre ismét a magyar piacon kamatoztathassam az évek során megszerzett tapasztalataimat. Idén kihívásokkal teli év előtt állunk, december 26-án indított új kommunikációs kampányunk, a Bring On Tomorrow pedig megmutatja, mit hoz a jövő.
Ez a kampány egyértelműen jelzi, hogy milyen izgalmas időket élünk, és hogy a Ford is nagy változások előtt áll. Ezen átalakulás részeként 2020-ban egy vadonatúj termékcsaládot mutatunk be, amelyben
14 elektromos technológiájú modell szerepel. Az emberek és autóik, valamint a körülöttük lévő világ összekapcsolása ennek kulcsfontosságú részét képezi,” jelentette ki Szabó Attila, a Ford Magyarország új ügyvezető igazgatója.
A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy A Ford idén is folytatja hosszú távú társadalmi célú programjait a jelenlegi és jövőbeli vásárlóinak mind tökéletesebb kiszolgálása érdekében.
2017-ben indult Magyarországon a Ford világszerte nagy sikerű, fiatalokat célzó Ford Driving Skills for Life programja, melynek keretében az első évek sikerei után újabb 540 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalt tanítottak a Ford vezetésbiztonsági szakemberei a biztonságos vezetésre, és a vezetés közben adódó vészhelyzetek elkerülésére. A Ford DSFL kurzusain az elmúlt 3 évben már több, mint 1500 fiatal vett részt. A program idén is folytatódik újabb fiatalokat tanítva a sokszor életmentő ismeretekre, és külön hagsúlyt helyezve ahibrid autózás sajátosságaira.
A szintén 2017-ben elindított országos Ford Karrierprogram keretében, - mely az autószerelő szakma presztízsét hivatott visszaállítani, és a jól képzett, és motivált szerelő utánpótlást biztosítani – a Ford országszerte 10 autószerelő szakmunkásképző intézménnyel működik együtt. A program keretében a Ford tavaly 6 középiskolának adományozott oktatási célra szánt személyautó modelleket, mellyel a Ford Karrierprogramban résztvevő szakiskolákat támogatja. Az iskoláknak átadott Fordokon gyakorolva a legmodernebb technológiák szerelését sajátíthatják el a tanulók. A modellek olyan újdonságokkal felszerelve érkeznek, mint az új automata váltó, tolatókamerák és parkolóradarok, holttérfigyelő rendszer, sávtartó automatika, táblafelismerő és navigációs rendszer vagy a start-stop rendszer. A program a jövőben a hibrid motorok karbantartásának oktatásával is kiegészül A Ford az modellek terén is tartogat idénre meglepetéseket. A 2020-ban bemutatkozó vadonatúj termékcsaládban 16 elektromos technológiájú modell szerepel. A személyautó piacra januárban érkezik a vadonatúj Puma, mely a Ford sportos és atlétikus, új városi terepjárója. Az autó csábító stílusa új fejezetet nyit a Ford emberközpontú formatervezési filozófiájában. A leleményes, rugalmasan alakítható hátsó tárolási megoldások a kategória legjobb, kompromisszumoktól mentes csomagtér-kapacitását ígérik; a Puma olyan innovációkat rejt, amelyek a vásárlók igényeit követik. A Ford Puma üzemanyag-takarékosságát, teljesítményét és élvezetes vezethetőségét még magasabb szintre emeli a fejlett Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos technológia. Május körül érkezik majd a vadonatúj Kuga, mely a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálja, hiszen az autó egyaránt megrendelhető mild-, plug-in- és fullhybrid hajtáslánccal. A Kuga Plug-In Hybrid több mint 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, és legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.
Az év közepétől vátható az eddig csak a tengerentúlon kapható Explorer legújabb változata is. A vadonatúj, hétüléses Ford Explorer Plug-In Hybrid SUV várhatóan júniustól lesz kapható Magyarországon. A 3,0 literes EcoBoost benzinmotort, elektromotort és akkumulátort kombináló elektromos hajtáslánc teljesítménye 450 LE, forgatónyomatéka 840 Nm, tisztán elektromos hatótávolsága pedig 40 km.
Az európai piacon vadonatújnak számító jármű rugalmasságát, sokoldalúságát és kifinomultságát még magasabb szintre emeli a 10 fokozatú automata sebességváltó, az Intelligens Összkerékhajtás és a különféle üzemmódokban használható Terepválasztó rendszer.
Idén már itthon is rendelhető lesz a tavaly év végén bemutatkozó Ford Mustang Mach-E, az a teljesen elektromos új Ford SUV is, melyhez az ihletet a legendás Mustang adta. A haszongépjármű piacon ugyancsak izgalmas év várható a Fordnál, hisz érkezik városi áru- és személyszállításban a megújuló Tranzit modellek mellett a környezetbarát Transit Custom PHEV segít mely megkapta az Év Haszonjárműve díjat a nemzetközi IVOTY zsűritől.
Január végén érkező, a szegmensben első ilyen modellként megjelenő Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállítóaz NEDC ciklusban mérve 56 kilométernyi nulla károsanyag-kibocsátású autózást tesz lehetővé, illetve 500 kilométeres hatótávolságot kínál az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor használatával. A Transit Custom Plug-In Hybrid 1.130 kg hasznos teherbírást és 6.0 m3 rakodóteret kínál. AZ ugyancsaknemzetközi díjat, az IPUA zsűri által odaítélt Év Pick-Upja díjat bezsebelő Ford Ranger megújult 2.0 biturbo motorral szerelt változata ugyancsak januártól jelenik meg a magyar márkakereskedésekben.
A Ford Motor Company
A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.
A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.