A Ford ma izgalmas kalandra invitálja vásárlóit, bemutatva első olyan, nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos hajtású személyautóját, ami Európában készül: a vadonatúj, elektromos Ford Explorert. A német mérnöki tudást és az ikonikus amerikai stílust ötvöző Explorer az első európai gyártású modell a Ford innovatív, új elektromos járműveinek hosszú sorában, és erre az autóra vár a feladat, hogy kitapossa a Ford márka teljes európai megújulásához vezető utat. A közepes méretű crossover Németországban készül, a 2 milliárd dolláros beruházással létrehozott új Ford Kölni EV Központban. A vállalat 2026-ig több mint 600.000 tisztán elektromos hajtású jármű értékesítését tervezi Európában, és vállalta, hogy 2030-ra elektromos alapon teljesen megújítja személyautó-portfólióját.
Az Explorer két üléssorában öt utas fér el, és az autó két, gazdagon felszerelt változatban (Explorer és Explorer Premium) lesz kapható; mindkét kivitel új, látványos dizájnnal érkezik, amely a Ford legszebb és leglátványosabb SUV-építési hagyományait követi.
A felfedező utak szabadságát egy olyan akkumulátoros hajtáslánc biztosítja, ami 25 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra² egyenáramú gyorstöltővel, és a vásárlók immár több mint 450.000 nyilvános feltöltő pontot találhatnak Európa-szerte.
Az Explorer emellett egy sor innovatív megoldással járul hozzá a felfedezés öröméhez. Az egyedülállóan sokoldalú SYNC Move konnektivitási rendszer¹ lehetővé teszi, hogy a vezető tetszése szerint alakítsa a 15 colos érintőképernyő helyzetét ami mögött a My Privat Locker tárolórekesz is helyet kapott. A sokoldalúan használható MegaConsole elég tágas egy 15 colos laptop elhelyezéséhez, de elfér benne egymás mellett három 1,5 literes és egy 1 literes üdítős palack is.
A kényelmet szolgáló alapfelszereltség része a fűthető első üléssor és kormánykerék, a masszázsfunkciót is kínáló vezetőülés, a kulcs nélküli ajtónyitás és a soundbar rendszerű hangszóró. Az autóhoz olyan fejlett vezetéssegítő rendszerek is rendelhetők, mint az autópálya-használatra tervezett Sávváltó Asszisztens³ vagy a városi utcákon hasznos Biztonságos Kiszállás Asszisztens³.
“Az Explorer az elektromos Fordok új családjának első tagja. Felfedezhetők benne amerikai tradícióink, de Kölnben gyártjuk európai vásárlóinknak, készen a nagy kalandokra, és csordultig töltve mindennel, amire csak szükség lehet a kellemes napi használathoz,” mondta Martin Sander, a Ford Model e Európa vezérigazgatója. Az Explorer kivételes képességeinek bemutatására a Ford felkérte Lexie Alford kalandutazó influenszert (akit Lexie Limitless néven is ismernek, illetve a legfiatalabb emberként, aki már a Föld összes országában járt), hogy induljon világ körüli expedícióra az elektromos Explorerrel. Az utazás ötletét Aloha Wanderwell 100 évvel ezelőtti útja adta, amit a Ford szponzorált, és amellyel Aloha hihetetlen rekordot állított fel. A vásárlók mától virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek, különböző izgalmas környezetekben próbálva ki az autót asztali vagy mobil eszközeiken.
A Ford Model e részleg által Európában kifejlesztett, tisztán elektromos hajtású Explorer iránti érdeklődést mától lehet regisztrálni Európa-szerte, és a tervek szerint a modellt szeptembertől lehet majd megrendelni, várhatóan 45.000 euró alatti belépő áron.⁴ Az első teljesen elektromos Explorerek jövő év elején megérkezhetnek a magyar Ford márkakereskedésekbe.
A dizájn eddig feltérképezetlen területe
Az Explorer család legújabb tagja esetében a tervezők úgy gyúrták át a Ford ikonikus SUV-dizájnját, hogy határozott, masszív kiállásával az autó elnyerje az európai vásárlók tetszését. A karosszéria erőteljes formái hatásosan idézik fel az amerikai örökséget, ám a lendületes vonalvezetésű jármű kifejezetten áramvonalas is. Letisztult, egyszerű és mégis látványos megoldás, hogy a tervezők tömör pajzzsá alakították a hagyományos hűtőrácsot, így az orr-rész gyakorlatilag egy megszakítatlan felület lett, amelyen büszkén díszeleg a Ford Blue Oval – illetve az embléma megújult változata, ami kifejezetten az új generációs elektromos modellekhez készült. A jellegzetes fényszórókat egy grafikus felület kapcsolja össze, ami körülöleli és kihangsúlyozza a pajzsot. Az U-alakú alsó védőlemez még szélesebbnek láttatja az autót, szinte keretbe foglalva a frontrészt, és légfüggönyt hozva létre, ami az első kerékjáratokon átvezetett légáramlatokkal javítja az autó aerodinamikáját. A hátsó részt kompakt, dinamikus arányokkal alakították ki, és a keskeny hátsó szélvédő még inkább kiemeli a karosszéria szélességét. A függőlegesen álló hátsó lámpatestek drámai ‘fénypenge’ hatást keltenek, egyértelmű SUV-karaktert adva az autónak. A hátsó lámpákat egy fekete, a kocsitest teljes szélességében végigfutó elem köti össze; ezt az Explorer neve díszíti. Alul egy U-alakú elemmel köszön vissza az orr-részen már látott formai megoldás, megteremtve a karosszéria vizuális összhangját. A fekete A-oszlopok és a C-oszlop különleges kialakítása miatt a tető szinte lebegni látszik. Ez a megoldás még levegősebbé és világosabbá varázsolja az utasteret, kihangsúlyozva a crossover életstílus-autó jellegét. Az Explorer vásárlói a 19, 20 és 21 colos könnyűfém keréktárcsák széles kínálatából válogathatnak. A 4,5 méternél rövidebb karosszéria rövid túlnyúlásaihoz méltón a keréktárcsák dizájnja is sportos, és az átlátható, nyitott felületekkel kialakított kerekeket a lehető legjobb aerodinamikai teljesítményre optimalizálták. A felnik lenyűgöző, háromdimenziós hatást keltő nyílásai a fékek hatékonyabb hűtéséről is gondoskodnak. A látványos, új karosszériaszíneket kifejezetten az új Explorer látványvilágához választották a dizájnerek. Az autó bemutatásával debütáló Arctic Blue az égbolt határtalanságát idézi, csillogó ezüst és világoskék tónusokkal. Ugyancsak most lesz először látható a Vibrant Blue My Mind fényezés is, ami mellett a Frozen White, a Magnetic Grey, az Agate Black és a Lucid Red árnyalatok is megjelennek a palettán.
Új utastér-koncepció
Jól megformált, kifinomult, intuitív és személyre szabható: az új Explorer utastere teljes mértékben kiaknázza az elektromos architektúrában és a fejlett technológiában rejlő lehetőségeket, új magasságokba ezzel az utastér kínálta élményt és komfortot. A kabin innovatív kialakításának kulcsfontosságú eleme a Ford SYNC Move¹ állítható, 15 colos központi érintőképernyője, ami több mint 30 fokos íven emelhető és süllyeszthető. A konfigurálható elrendezésnek köszönhetően a vezető mindig a számára legkényelmesebb helyen láthatja a kijelzőt, például ha csak néha gyorsan rá akar pillantani a navigáció közben, vagy ha tökéletesen hozzá akarja igazítani az üléspozíciójához. Az álló tájolású kijelzőn a felhasználók távolabbra tekinthetnek a térképeken, miközben ismeretlen vidékeken kalandoznak a Hálózathoz Kapcsolt Navigáció⁵ használatával. A képernyő fényereje a világostól a sötétig állítható, akárcsak a mobiltelefonoké; ez az ötlet egyébként éppen a telefonokból származik. A konfigurálható nyitóképernyővel és a nagyméretű érintő-csúszkákal gyorsabban és egyszerűbben elérhetők a különféle funkciók.
A képernyő alatt rejtőzik a személyes tárgyak számára kialakított My Private Locker (Értékmegőrző) tárolórekesz. Amikor a képernyő a legalsó pozícióban van, és az autót bezárják, az itt tartott dolgok nem láthatók kívülről, és a rekesz autómatikusan bezár. A My Privat Lockerben két USB-C csatlakozó található, és két ugyanilyen portot építettek be a hátsó ülésen utazók számára is. A kijelző alatt egy előre lejtő rekeszt alakítottak ki, amiben két nagyméretű okostelefon is elfér egymás mellett, és a fiók egyben vezeték nélküli töltőként is szolgál. A középkonzol kartámasza alatt is található egy függőleges tároló. Mivel az autóban nincs hagyományos sebességváltó, a 17 literes MegaConsole kiválóan kihasználható: elég tágas egy 15 colos laptop elhelyezéséhez, de elfér benne egymás mellett három 1,5 literes és egy 1 literes üdítős palack is. A tároló egy kivehető térelválasztót is tartalmaz, ami jégkaparóként is használható. A pohártartókat úgy helyezték el, hogy a kartámasz a lehető legtágasabb maradjon, és szükség esetén áthelyezhetők egy lentebbi tárolóhelyre is, ha több hely kell a középső konzoldobozban.
A Ford figyelmesen meghallgatta a vásárlók visszajelzéseit arról, hogy a vezetők mennyire szeretik a központi képernyő modern érzetét, egyszerűségét és kényelmét, ugyanakkor nagyra értékelik a fizikai kezelőszerveket is – különösen menet közben, a mozgó járműben. Az új Explorerben ezért egy rendkívül ergonomikus érintőpad is található az olyan funkciókhoz, mint az audiorendszer beállítása és a parkolássegítő technológiák használata. A sportos és otthonos utastérben egyetlen, közös dizájnelemmé olvad össze a műszerfal az ajtókkal. A formatervezők igyekeztek minél kevésbé hangsúlyozni a hagyományos technológiákat; a szellőzőnyílások például keskenyek, és nincsenek szem előtt. A modern technológiák viszont kifejezetten előtérbe kerültek, mint a soundbar-stílusú hangszórók, amelyek látványos, szélesen elnyúló formát kaptak. Az éles, tiszta képet adó 5 colos, lebegő hatású digitális műszeregységről az autós könnyen leolvashatja a vezetéssel kapcsolatos információkat, az akkumulátor töltöttségi szintjét és a vezetéssegítő rendszerek adatait. Mindez együtt egy minimalista stílusú, nyugodt hangulatú digitális teret alkot. A kabin sportos karakterét erősíti, hogy a vadonatúj első ülésekben a fejtámlát egybeépítették a háttámlával. A 12 irányban elektromosan állítható, és a vezető oldalán memóriafunkcióval is kiegészített üléseket az Explorer Premium változatban Sensico bőrhatású anyaggal kárpitozzák, ami még hatásosabban kihangsúlyozza a formákat és a prémium tapintásérzetet. Az Explorer modellváltozatban az üléseket részben Sensico anyag, részben sportos stílusú szövetkárpit borítja.
Mindkét kivitelben alapáras az első ülésfűtés, sőt a vezetőnek derékmasszázs is jár. Az ülések látványát még egyedibbé varázsolja az a kárpitozási technológia, ami lehetővé teszi, hogy a markáns formájú elemeket is egyetlen darabból szabott anyag borítsa, és a szoros varrások is alig láthatók.
Az Explorer Premium változat utasterében a belső világítás is különleges: a lehető legszebb hatás érdekében gondosan elhelyezett fényvezető sávok diszkréten derengnek fel az első ajtókon, a középkonzolon és a soundbar-stílusú hangszórók burkolatán. A fénycsíkok 10 különböző színben világíthatnak, igazodva az egyéni beállításokhoz vagy a kiválasztott vezetési üzemmódhoz. Magabiztos felfedezőknek
Az Explorer-család híres arról, hogy magabiztossággal tölti el az autósokat. A tisztán elektromos hajtású Explorerre ez még inkább igaz, hiszen a nemcsak teljesítménye, hanem kiszolgáló háttere miatt is tökéletes társnak ígérkezik a kalandtúrákhoz – egy elektromos autó minden előnyével együtt.
A dinamikus és kifinomult akkumulátoros elektromos hajtáslánc várhatóan 25 perc alatt lesz feltölthető² 10-ről 80 százalékos szintre egyenáramú gyorstöltővel, a hátsó sárvédőn található CCS töltőporton keresztül, amikor az optimális feltöltési sebesség érdekében az akkumulátor hőmérsékletét is előre beállítják. Az autóhoz adott Ford Nyilvános Töltő Kábellel a 2. típusú váltóáramú állomásokon³ is elvégezhető a töltés. A vásárlók Európa-szerte több mint 450 ezer töltőpontot használhatnak, és ezek száma 2024-re már eléri az 500 ezret.Magyarországon több, mint 2000 töltőpont található a Ford Blue Oval Charge Network hálózatában. Megtalálható köztük az a több mint 2100 egyenáramú gyorstöltő állomás is, amelyeket több mint 450 helyszínen épített ki az IONITY konzorcium, aminek a Ford az egyik alapító tagja.
A SYNC Move kezelőfelületén beprogramozható töltésütemezés segítségével az autó tulajdonosai az alacsonyabb tarifájú időszakokra időzíthetik az otthoni töltést, és azt is beállíthatják, hogy a reggeli munkába indulás előtt tele legyen az akkumulátor, és kellemes hőmérséklet fogadja őket a kabinban. Útközben a fedélzeti EV-utazástervező ügyel arra, hogy időben útba essenek a legkényelmesebb feltöltési lehetőségek.
Észrevétlenül működő vezetéssegítő rendszerek
Az elektromos Explorerben új vezetéssegítő rendszerek gondoskodnak a kellemesebb, pihentetőbb vezetési élményről – akár az országúton, akár a sűrű nagyvárosi forgalomban.
A fejlett technológiákat 12 ultrahangos szenzor, öt kamera és három radar szolgálja ki, amelyek a jármű teljes környezetét lefedik 360 fokban. Még a kormánykerékben is vannak érzékelők a vezetői interakciók passzív megfigyelésére; ha az autós nem reagál a vezetéssegítő rendszerek figyelmeztetéseire, akkor a jármű fény- és hangjelzésekkel, illetve tapintással érzékelhető jelzésekkel figyelmezteti erre.
A Ford az Explorerben vezeti be elsőként az európai piacon a továbbfejlesztett Sávközép technológiát³, ami ezentúl az automatizált sávváltásra is képes lesz. A külön rendelhető Sávváltó Asszisztens radarokkal és kamerákkal figyeli az Explorer mellett haladó, illetve az autó holtteréhez közeledő járműveket. Amikor a Sávközép rendszer³ aktív, a vezetőnek elég a gyorsító sáv felé indexelnie, és az Explorer önállóan elvégzi a sávváltást.
A rendszer finoman adagolt kormányzási nyomatékkal vezeti át az autót a szomszédos sávba, ahol automatikusan stabilizálja a helyzetét a Sávközép technológia segítségével, majd az adott útszakaszon érvényes maximális sebességhez igazítja a tempót; ezt a vezető beállíthatja manuálisan is, vagy rábízhatja a Közlekedési Tábla Felismerő³ rendszerre. A Sávváltó Asszisztenssel³ kiegészített Sávközép³ technológia mellett az Explorer vezetője az Adaptív Sebességtartó Automatikára³ és a Stop & Go³ funkcióra is számíthat, ami az araszoló városi forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd egy gomb megnyomása vagy a gázpedál megérintése után újra elindítja azt.
A Holttérfigyelő³ olyankor szolgál hasznos segítséggel, amikor a vezető maga végzi el a sávváltást. A technológia figyelmeztet, ha az Explorer egy hátulról közeledő jármű nyomvonalába készül belépni, és finom kormányzási beavatkozással visszatéríti az autót a saját sávjába, de ez utóbbit a vezető felülbírálhatja.
Veszélyes helyzetek nem csak akkor adódhatnak, amikor a jármű a forgalomban halad. Az új Biztonságos Kiszállás Asszisztenst³ arra tervezték, hogy megelőzze az ‘ajtónyitási’ baleseteket, vagyis hogy az álló jármű valamelyik utasa ne nyissa rá az ajtót egy kerékpárosra. A parkolási manőver befejezése után az autó hátsó sarkaiba épített radarok továbbra is aktívak maradnak, érzékelve a közeledő bicikliseket vagy egyéb járműveket. A rendszer fényjelzést villant fel a műszerfalon és a megfelelő visszapillantó tükörben, emellett pedig hangjelzéssel is figyelmeztet, ha az ajtó nyitása balesetet okozhat.
A Biztonságos Kiszállás Asszisztens³ ugyanazokkal a radaros érzékelőkkel működik, mint a az Aktív Fékezéssel kiegészített Keresztirányú Forgalomfigyelő³, amelynek segítségével az autós elkerülheti a koccanásokat az oldalirányból érkező járművekkel, miközben kitolat egy parkolóhelyről. Emellett ott van még a Tolatási Fékasszisztens³ is, ami egy hátrafelé tekintő kamerával azonosítja az Explorer mögötti akadályokat, és lefékezi az autót, megelőzve ezzel a horpadásokat és karcolásokat.
Az Ütközésre Figyelmeztető rendszer³ immár egy átfogó technológiai csomag, ami segít elkerülni az ütközést, vagy mérsékelni annak súlyosságát. Az előre tekintő kamerával és radarral a rendszer felismeri az ütközésveszélyes helyzeteket, amire hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és automatikusan fékez, megelőzve a balesetet:
az Explorer előtt haladó járművekkel, kerékpárosokkal és gyalogosokkal,
az Explorer nyomvonalát keresztezni készülő járművekkel és kerékpárosokkal,
az út mellett haladó kerékpárosokkal és gyalogosokkal, akik vélhetően rátérnek az Explorer nyomvonalára,
az Explorer sávjában szembejövő járművekkel.
A parkolás a nagyvárosi lét olyan velejárója, ami sok autós számára jelent stresszt, de az új Explorer egy sor fejlett megoldással segít ebben. Az Aktív Parkolóasszisztens 2.0³ teljesen automatikusan bemanőverezi az autót a párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre, sőt a párhuzamos helyekről ki is áll – és mindehhez elég egy gombnyomás a központi érintőképernyőn. Vannak, akik ezt szeretik maguk elvégezni, de ők is is hasznosnak találják majd a Manőverezési Fékasszisztenssel kiegészített Első-Hátsó Parkolássegítő rendszert³, ami automatikusan fékez, hogy megóvja az autót az apróbb koccanások következményeitől. Az alapáras tolatókamera mellé a vásárlók 360 fokos kamerarendszert is rendelhetnek, és így manőverezés közben felülnézetből láthatják az Explorer teljes környezetét.
Ugyancsak a környezet jobb áttekintését szolgálják az extraként rendelhető Mátrix LED fényszórók, amelyek képesek a mindenkori közlekedési szituációkhoz igazítani a megvilágítást, autópálya-sebességnél például hosszabb és egyenesebb fénycsóvát vetítve az útra. A Rossz Időjárás Fény³ funkció akkor aktiválódik, ha működik az ablaktörlő; a rendszer ilyenkor rövidebben és szélesebben teríti szét a fénypászmát, hogy a vezető könnyen meglássa az út szélén felbukkanó gyalogosokat és kerékpárosokat.
A Vakításmentes Távfény³ lehetővé teszi, hogy éjszaka a vezető a lehető leggyakrabban használhassa a távolsági fényszórót. A rendszer egy előre néző kamera segítségével érzékeli a szemből érkezőket, és ‘vakításmentes foltot’ hoz létre a fénycsóván belül, blokkolva azokat a sugarakat, amelyek a másik autós szemébe világíthatnának.
Kényelmi technológiák
Az új elektromos Explorer technológiái és komfortja az elektromos járművek kifinomultságának magasabb szintjét kínálja az autósok új generációja számára.
A crossoverben hőszivattyú-technológia működik, ami csökkenti az áramfogyasztást és pénzt takarít meg azzal, hogy a környező levegőből nyeri ki a hőenergiát – még hideg időben is –, hasonló elven működve, mint az energiatakarékos háztartási fűtésrendszerek. Az így nyert hővel felmelegíthető az utastér, vagyis nem az akkumulátorban tárolt áramot kell fűtésre használni, ami tovább növeli az autó hatótávolságát. A hőszivattyú fordítva is működik, azaz légkondicionálóként a kabin hűtésére is alkalmas.
Az okostelefonok minden eddiginél könnyebben, vezeték nélkül csatlakoztathatók az autóhoz az Android Auto és az Apple CarPlay rendszereken⁷ keresztül. A kényelmi alapfelszereltség hosszú listáján megtalálható a kulcs nélküli nyitás és a kétzónás klímaberendezés is, az extrák között pedig olyan tételek szerepelnek, mint a kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó. Az egyébként is világos és levegős utaskabin még több napfénnyel tölthető meg az opcionális panorámatető több mint egy négyzetméteres üvegfelületén keresztül.
A csomagteret átgondolt megoldások varázsolják a lehető legpraktikusabbá; ilyen például a beépített rakodópolc. A takaróelem együtt mozog a csomagtérajtóval, így akadálytalanul hozzá lehet férni a hátsó ülések mögött 450 literes, ledöntött hátsó ülésekkel 1400 literes csomagtartóhoz⁸. A csomagtérpadló alacsony pozícióba állítva maximális rakodóhelyet kínál, magasabb pozícióban pedig könnyen pakolható felületté alakul a terjedelmesebb tárgyak szállításához; utóbbi esetben a padló alatt rejtett tárolóhely található.
Fontos lépés az elektromos jövő felé
A Ford teljes erőbedobással dolgozik az elektrifikáción, globálisan 50 milliárd dolláros beruházással alapozva meg, hogy 2026 végéig több mint 2 millió tisztán elektromos hajtású autót gyártson, amelyek közül 600 ezer darab már 2023 végéig elkészül. A vállalat azt tervezi, hogy 2030-ra globális termelésének több mint a felét EV-modellek teszik majd ki, és legkésőbb 2050-ig eléri a teljes karbonsemlegességet.
A Ford tavaly jelentette be, hogy 2035-re az összes, Európában forgalmazott modellje zéró károsanyag-kibocsátású lesz, és hogy ekkorra minden európai létesítménye, logisztikai tevékenysége és beszállítója karbonsemlegesen működik majd.
A Ford Kölni EV Központ 2 milliárd dolláros beruházása olyan új, energiahatékony megoldásokat is magában foglalt, amelyek évente több mint 2000 tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítását eredményezik, és évi 2600 MWh elektromos áramot termelnek. A tervek szerint 2024 közepén kezdődik meg itt az Explorer utáni második, tisztán elektromos hajtású modell európai gyártása, és az új üzem éves termelő kapacitása eléri majd a 200 ezer darabot.
Az Explorer egyike annak a kilenc, Európában 2024-ig megjelenő elektromos személyautónak és haszonjárműnek, amelyek közt megtalálható a Mustang Mach-E, az E-Transit, az E-Transit Custom és az E‑Tourneo Custom, valamint a Puma, a Transit Courier és a Tourneo Courier tisztán elektromos hajtású változatai.
1 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel
2 Számítógépes szimulációkkal végzett gyártói tesztek alapján. A töltés sebessége csökken, amikor az akkumulátor eléri teljes kapacitást. Az Ön autójának töltési ideje a töltési csúcsidőktől és az akkumulátor töltöttségi állapotától függően változhat.
3 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek a Felhasználói Kézikönyvben.
4 ÁFA-s irányár, a forgalomba állítás költségei nélkül; a pontos árat még 2023-ban megerősíti a Ford.
5 Aktiválást igényelhet.
6 Az itt rendelkezésre álló Qi vezeték nélküli töltés nem minden mobiltelefonnal kompatibilis.
7 Aktív adatcsomaggal és kompatibilis szoftverrel rendelkező telefon szükséges. Használat közben a SYNC Move nem vezérli a harmadik féltől származó termékeket. A harmadik felek kizárólagos felelősséggel tartoznak termékeik működéséért.
8 A csomagtér kihasználhatóságát a súlyelosztás is befolyásolhatja.
A sajtóanyagban olvasható adatok a nyomdába adás időpontjában helyesek voltak. Ugyanakkor a Ford vállalati filozófiája a folyamatos termékfejlesztés, ezért fenntartja annak jogát, hogy ezeket a jellemzőket bármikor megváltoztassa
A hivatalos, homologizált hatótávolság adatait az értékesítés megkezdéséhez közelebbi időpontban teszi közzé a Ford.
Erőforrás linkek
Ford Explorer globális bemutató